Badaude dena ondo ateratzen diren arratsalde majikoak eta berriro ere konturatzen zara opera zeinen gauza zoragarria den. Poz hori handiagoa da opera berri bat deskubritzen duzunean, nahiz eta ezin burutik kendu nola demontres pasa duzun hainbeste denbora lan hori ezagutu gabe.
Opera berria Benjamin Brittenena baldin bada ia segurutzat eman genezake egindako apostua, Britten baita ez bakarrik XX. mendeko figurarik handia, baita Operaren Historian izan den konpositorerik garrantzitsuenetarikoa ere. Albert Herring lehen aldiz taularatua ikusteko asmoz Frantziako Tolosaraino abiatu ginen eta emaitza zoragarria izan zen. Bikain, benetan, bai ahotsen lana eta bai interpretazioa.
Benjamin Britten ari da, piskanaka, merezi duen tokia eskuratzen baina oraindik ez zaio zor zaion errekonozimendu guztia eman. Bai, ezin ukatu Peter Grimes, Billy Budd eta beste opera batzuk errepertorian sartu direla baina, adibidez, non dago Albert Herring? Zergatik ez da gehiagotan programatzen?
Albert Herringek badauka gaur egun behar dugun poza, gatza eta piperra, baikortasuna, gizartearen kritika ahaztu gabe. ArgumentuarI errepara diezaiogun Brittenen ohiko ardatz nagusia nola agertzen den ikusteko, hots, Benjamin Brittenen “desberdina”ren aldarrikapena eta defentsa.
Urtero legez Loxford herrian kastitatea irudikatuko duen neska aukeratu behar dute, alegia, neska eredugarria. Aukeraketan herriko faktikoek parte hartzen dute eta hor Brittenek Ingalaterrako gizartearen ordezkariak aurkezten dizkigu: eskolako andereñoa, herriko abadea, alkatea, herriko poliziaburua eta, guztien gainetik, herriko andere aberatsa, benen herriko jabea. Baina Loxforden ez dago neska “garbirik” eta mutiko bat aukeratu beharko dute, Albert Herring. Herring, saria jaso eta berehala benetako bizitza ezagutzera abiatuko da, amarekiko duen menpekotasunarekin betiko apurtuz. Eta “benetako bizitza”ren barruan alkohola, emakumeak eta askatasuna bera aurkituko ditu Albertek.
Théâtre du Capitolek ez zizkigun izen handiak eskeini baina bai oso ongi betetzeko lana. Alegia, opera hau era kolektibo batean ulertu behar da hemen garrantzitsuena denon artean lortutako oreka baita, ez izar baten erakustaldia. Eta nik guztien lana txalotu besterik ez dut egingo, lan zoragarri eta entretenigarria eskeini zigutelako. Aspaldian ez nuen hain gustora barre egin opera emanaldi batean.
Behean aipatutako bakarlariak gauza ziren proiektua horrela ulertzeko eta dibismoak alde batera utziz, Brittenen asmopean kokatu ziren. Giltza izan ziren Richard Brunelen proposamen eszeniko gaurkotua eta abeslarien talde osoaren interpretazioa, Sam Furnessen lana goraipatuz.
Brittenek hamahiru kideko orkestra proposatzen du opera hau aurrera eramateko eta benetan harrigarria da nola hamairu bakarlari hauekin Brittenek halako soinua lor dezakeen, hain aberatsa eta limurtzailea. Musikariek David Syrusen zuzendaritzapean bete zuten bere lana.
Fitxa teknikoa: Benjamin Brittenen Albert Herring (1947), Sam Furness (Albert Herring, tenorea), Tamara Wilson (Lady Billows, sopranoa), Susan Bickley (Ms. Pike, mezzosopranoa), Ailish Tynan (Miss Wordsworth, sopranoa), David Kimberg (abadea, baritonoa), John Graham Hall (alkatea, tenorea), Wayne Tigges (poliziaburu, baxua), Craig Verm (Sid, baritonoa), Daniela Mack (Nancy, sopranoa) Anne-Marie Owens (ama, mezzosopranoa), Tolosako Théâtre du Capitoleko Orkestra, David Syrus (zuzendaria). Tolosa, 2013ko otsailaren 3a.
Hay tardes mágicas donde todo sale perfecto y nos damos cuenta, una vez más, de lo bello que es el arte de la ópera. Y más aún cuando junto al disfrute descubres una obra nueva, llegando a pensar cómo ha sido posible el desconocer durante tanto tiempo la ópera en cuestión.
Además, si la ópera a descubrir es de Benjamin Britten está claro que apostamos a caballo ganador porque Britten no es solo una gran figura de la ópera del siglo XX sino que estamos ante una de las figuras claves de la Historia de la Ópera. Así, con intención de ver en escena Albert Herring nos dirigimos a Toulouse y el resultado, queda dicho, fue extraordinario tanto en el aspecto canoro como en el actoral.
Benjamin Britten está consiguiendo, poco a poco, el lugar que le corresponde en los teatros de ópera pero aun no hemos sido capaces de darle el protagonismo que merece. Es cierto, obras como Peter Grimes o Billy Budd son ya parte del repertorio pero, ¿dónde se esconde Albert Herring, que apenas se programa?
Albert Herring tiene como ingredientes la alegría, el optimismo y ese salero que ahora tanto nos hace falta. Si observamos su argumento encontraremos uno de los ejes clásicos de los libretos de Britten, como es el de la reivindicación y defensa del “distinto”.
Como todos los años, en el pueblo de Loxford ha de elegirse la chica más casta del pueblo, la chica ejemplar. En el proceso de selección participan los poderes fácticos del pueblo y en ellos nos representa Britten a la sociedad inglesa: la maestra del pueblo, el párroco, el alcalde, el jefe local de policía y, por encima de todos, la ricachona del pueblo, la auténtica dueña del mismo. Pero en Loxford no quedan chicas “limpias” y, finalmente, han de elegir a un muchacho, Albert Herring. Éste, en cuanto recibe el premio, se dispondrá a conocer la vida real, rompiendo para siempre con el dominio al que está sometido por su madre. En esa “vida real” Albert Herring encontrará el alcohol, las mujeres y, en sí misma, la libertad.
El Teatro del Capitolio no nos ofreció grandes nombres pero el resultado fue excelente. Es decir, esta ópera solo ha de entenderse desde el colectivo pues lo más importante es el justo equilibrio entre todos los participantes y no el brillo de una ocasional estrella del canto. En consecuencia el trabajo de todos ha de ser reconocido pues su labor fue tan meritoria como entretenida. Hace mucho tiempo que no me reía tanto en una función operística.
Los cantantes abajo mencionados fueron capaces de entender así este proyecto y aparcando cualquier tentación de divismo se colocaron al servicio de las intenciones de Britten. Claves fueron la propuesta escénica de Richard Brunel, adaptando la escena a los tiempos actuales y el grupo de cantantes, subrayando el buenhacer de Sam Furness.
Britten pide una orquesta de trece miembros, trece solistas y, bajo la dirección de David Syrus, los miembros de la orquesta hicieron una labor encomiable, logrando un sonido tan tico como envolvente.
Ficha técnica: Albert Herring, de Benjamin Britten (1947), Sam Furness (Albert Herring, tenor), Tamara Wilson (Lady Billows, soprano), Susan Bickley (Ms. Pike, mezzosoprano), Ailish Tynan (Ms. Wordsworth, soprano), David Kimberg (párroco, baritono), John Graham Hall (alcalde, tenor), Wayne Tigges (jefe de policía, bajo), Craig Verm (Sid, barítono), Daniela Mack (Nancy, soprano) Anne-Marie Owens (madre, mezzosoprano), Orquesta del Théâtre du Capitole, de Toulouse, David Syrus (dirección musical). Toulouse, 3 de febrero de 2013.
2 comentarios:
Aniztasuna maite dut.
Eta B.Brittenek hori eskeini dit obra honetan.Ez naiz musika eta opera munduan aditua baina opera honek liluratu nau.Bere musika,erritmoa,A.Herringek berak, bere ausardiarekin.Opera ederra iruditu zait behin eta berriro ikustekoa.
Erabat ados. Eta harrigarriena da opera hau nahiko alboratuta dagoela, Britenen beste batzuk arrakasta izugarria duten bitartean. Nahiko nuke opera honek dagokion lekua opera antzokietan eskuratzea.
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